Een 11tal vragen met Sjaak Ram

11 januari 2022 17:30

1.Stel je even voor: Ik ben Sjaak Ram 60 jaar en ik woon in Vlaardingen.
2.Hoe ben je bij Deltasport gekomen en hoelang zit je bij de club?:Ik ben in 1971 gaan voetballen bij vv vlaardingen omdat mijn vader en 2 twee broers er al speelden. Begonnen in de D tjes hierna de jeugd doorlopen en een aantal jaren in de selektie gespeeld. Eind jaren tachtig zijn we een vrienden elftal begonnen met een man of 10 uit de selektie wat uiteindelijk resulteerde in het 5e waarin ik met m’n 3 broers heb gespeeld waardoor het ook wel het Rammen elftal werd genoemd.
3.Wat doe je binnen de club:Ik draai bar diensten af en toe en en klussen of helpen waar nodig is.
4.Speel je zelf nog ,zoja welke positie en wat zijn je kwaliteiten? Ik ben al zeven jaar gestopt maar ik heb 43 jaar gespeeld hoofdzakelijk in het 5e eerst rechtsback en later op het middenveld.
5. Wat doet de club met je? Deltasport is voor mij ook een 2e thuis ,Na de brand wat absoluut het dieptepunt is van de vereniging ben ik enorm trots op de clubmensen die zijn op gestaan om de club weer op de kaart te zetten. Geweldig als je ziet hoeveel mensen er met Delta bezig zijn,het bestuur ,de vrijwilligers en de mensen achter de bar met als resultaat 7 gezellige elftallen.
6. Favoriete speler binnen Deltasport: Mijn broer Dirk de beste voorstopper ooit ,die heeft 50 jaar gevoetbald en zijn slechte wedstrijden zijn op een hand te tellen.
7. Favoriete spelers in het betaalde voetbal: Sinistera en Kevin de Bruyne.
8. Favoriete clubs : Feyenoord en Liverpool.
9. Waarvoor kunnen ze je wakker voor maken?:Zaterdag voetbal kijken bij Delta met de wijze mannen onder het genot van een hapje en een drankje en een goed gesprek natuurlijk maar ook het jaarlijkse weekendje weg met de stichting Delta 5 geweldig jong en oud door elkaar een groot feest.
10. Wat is je mooiste ervaring als voetballer? : De kampioenschappen van het 5e ,zeker het eerste jaar van Deltasport werden de eerste 5 elftallen kampioen.Ook de wedstrijden van het 1e tegen de graafschap en Willem II waren een groot feest.
11.Hoe zie je Deltasport over 5 jaar? : Ik hoop in een fantastisch clubgebouw met een een gezellige kantine waar van geweldige feesten en wedstrijden kunnen genieten.
Met al die mensen die zich nu inzetten voor Delta gaat dit zeker lukken